Serviceavtal

Vad ingår i vårt serviceavtal

Våra serviceavtal anpassas till era förväntningar och efter era hissars behovVi ser över hissens fabrikat, tillverkningsår samt status. Vi kommer överens om hur era framtida underhållsplaneringar ska läggas upp och hur många servicebesök som ska utföras per år. 

Ni har självklart tillgång till oss dygnet runt och med er nödtelefon kopplad direkt till vår felanmälan bevakar vi att ert larm fungerar genom regelbunden testlarm. Vi biträder vid den årligt återkommande säkerhetsbesiktningen och ser till att era anmärkningar blir åtgärdade. Alla utförda arbeten faktureras per arbetsorder. 

Hiss, en nödvändig investering

I en fastighet bor det människor som har möjlighet att utföra en del av sin dagliga motion genom att gå upp och ner i trappor. Det bor också människor som saknar möjlighet till ett väl fungerande liv utan hiss. Rullstolar, rullatorer, barnvagnar och tunga matkassar behöver komma upp och ner i fastigheten. En välskött hiss höjer inte bara värdet på fastigheten, den ger också ökad livskvalitet. 

 

Hur vet ni som fastighetsägare att hissen blir skött enl. regler och föreskrifter? All dokumenterad skötsel ska noteras i en servicebok som ska finnas tillgänglig i hissens maskinrum alt. i apparatskåp vid maskinrumslösa hissar. I serviceboken kan ni som fastighetsägare kontrollera att er serviceleverantör utfört sitt arbete.